Chili Sin Carne

Chili Sin Carne, een vegetarische variant op een Mexicaanse klassieker! Een lekker pittig gerecht, makkelijk om te maken, gezond, maar tegelijkertijd ook heel vullend! Probeer hem zelf een uit! Let’s get to it!

Wat heb je nodig (voor 2 porties)?
– 250 gram Hak Bonenmix (kidneybonen, witte- en bruine bonen)
– 1 courgette
– 1/2 bakje champignons
– 1 rode ui
– 1 puntpaprika
– 1 teentje knoflook
– 200 gram tomatenblokjes uit blik
– 1 theelepel cayennepoeder
– 2 theelepels paprikapoeder
– 2 theelepels gedroogde oregano
– Peper & zout

Hoe maak je het?
1. Snijd de courgette, champignons, rode ui en puntpaprika in stukjes. Pel de knoflook en snijd deze fijn.
2. Verhit wat olijfolie in een pan of spray hem in met wat kookspray. Bak alle groentes ongeveer 4-5 minuten, blijf ze omscheppen.
3. Laat de bonen uitlekken en doe deze vervolgens bij de groente. Voeg de cayennepeper, paprikapoeder en gedroogde oregano toe en breng het geheel verder op smaak met peper en zout.
4. Voeg de tomatenblokjes toe en laat de chili sin carne op een laag vuurtje pruttelen voor 5-6 minuten. Schep het af en toe even om. Na 5-6 minuten is je Chili Sin Carne klaar! Lekker met bijvoorbeeld zilvervliesrijst! Enjoy!

Foto 30-08-16 17 33 17.jpg

Voedingswaarden per portie (bij 2 porties, zonder de zilvervliesrijst):
209 calorieΓ«n
2,5 gram vet
26 gram koolhydraten (waarvan 15 gram vezels)
13,8 gram eiwitten

 

Geef een reactie