High Protein Mugcake

Een mugcake.. De naam zegt het al; een cakeje in een mok. Je hebt binnen vijf minuten een lekker gerechtje op tafel staan die er ook nog eens erg mooi uitziet en makkelijk te maken.

Een mugcake kan je onder andere maken met havermout, banaan en ei, maar vandaag maken we low carb mugcake die hoog is in eiwitten. Ideaal voor na het sporten of als ontbijtje! Ik zei het hierboven al, binnen vijf minuten is hij klaar, dus.. Let’s get to it!

Wat heb je nodig?
– 20 gram kokosmeel
– 1 schep eiwitpoeder
– 2 eiwitten
– 100 mL (ongezoete) amandelmelk
– 50 gram magere Franse kwark
– 1 theelepel kaneel
Toppings naar keuze, bijvoorbeeld blauwe bessen, aardbeien, noten, kwark, cacao nibs etc.

Hoe maak je het?
1. Scheid het eigeel van het eiwit. En doe de eiwitten in een ovenvaste kom/mok.
2. Voeg het kokosmeel, eiwitpoeder, kwark en kaneel toe aan de eiwitten en mix het goed door elkaar.
3. Vervolgens voeg je geleidelijk aan de amandelmelk toe tot je een dik beslagje hebt.
4. Lepel er nu eventueel een deel van je toppings doorheen (zoals blauwe bessen).
5. Doe je mugcake nu ongeveer 3-4 minuten op de hoogste stand in de magnetron. Check na 3 minuten even of hij al gaar is, want hij kan snel te droog worden! Is hij nog niet gaar, doe hem dan weer voor 1-2 minuten in de magnetron en blijf dit herhalen tot hij wel gaar is. Het kan per magnetron verschillen hoe lang hij erin moet.
6. Gebruik nu de rest van de toppings; ik top de mijne af met wat magere Franse kwark, kaneel, blauwe bessen en aardbeien.Foto 10-06-16 07 57 32

Eet smakelijk!

Voedingswaarden per portie (zonder toppings):
229 calorieën
4 gram vet
9 gram koolhydraten
(waarvan 8 gram vezels)
34 gram eiwitten

Ik gebruik voor dit recept deze eiwitpoeder van Myprotein. Voor 10% korting gebruik de code HEALTHYFITJO bij het afrekenen!

One thought

Geef een reactie