Kersttulband

It’s (almost) Christmas! Kerst staat voor de deur en daarom is het tijd voor een heerlijk.. Hoe kan het ook anders… Kerstrecept! Een eiwitrijke en lowcarb tulband met twee lagen; frambozen en chocolade! Perfecte combinatie als je het mij vraagt! So, let’s get to it!

Geniet van kerst, al het goede gezelschap en lekkere eten! Fijne kerst allemaal!

Wat heb je nodig?
– 500 gram cannelini bonen (2 blikken)
– 4 eieren
– 3 scheppen (90 gram) eiwitpoeder (vanille Micellar Casein van Myprotein gebruik de code HEALTHYFITJO voor 10% korting))
– 150 gram mejdool dadels
– 200 mL kokosmelk (Alpro)
– 125 diepvries frambozen
– 25 gram pure cacao poeder
– 2 theelepels kaneel
– 2 theelepels bakpoeder
– 2 eetlepels stevia
– 1 tulbandvorm

Hoe maak je het?
1. Verwarm de oven voor op 175 graden Celsius.
2. Snijd de dadels in kleine stukjes en laat ze wellen in warm water.
3. Spoel de bonen om met water en laat ze goed uitlekken. Doe ze vervolgens in een keukenmachine samen met 4 eieren en de dadels. Mix het tot een glad mengsel.
4. Voeg de eiwitpoeder, kokosmelk, kaneel, bakpoeder en stevia toe en mix het geheel tot een glad en luchtig beslag.
5. Verdeel nu het beslag in twee kommen. Aan de ene voeg je de frambozen toe, deze spatel je erdoor. Aan de andere voeg je de cacao poeder toe, roer het goed door elkaar.
6. Pak nu de tulbandvorm en spray hem in met kookspray. Doe eerst het frambozenbeslag in de tulband. Verdeel het goed over de bodem. Hierover verdeel je het cacaobeslag.
7. Zet nu je tulband in de oven voor 45 minuten op 175 graden Celsius. Check na 45 minuten met een satérprikker of hij gaar is. Issie gaar? Haal hem dan uit de oven en laat hem 10 minuten afkoelen voordat je hem aansnijdt! Enjoy!

Voedingswaarden per plak (bij 16 plakken):
91 calorieën
2,3 gram vet
7,5 gram koolhydraten (waarvan 3,5 gram vezels)
8,1 gram eiwitten

Geef een reactie