Prei – Pompoen Ovenschotel

New recipe! Het is al weer een tijdje geleden dat ik een nieuw receptje plaatste, maar nu dan eindelijk een nieuw receptje op mijn site! Een heerlijk herfstig receptje voor een Prei – Pompoen Ovenschotel! Dit receptje zit bomvol groente, is laag in koolhydraten, laag in calorieΓ«n en vooral erg lekker! Het is een makkelijk receptje en ideaal om van te voren te preppen.
Wij zijn fan en ik ga hem zeker vaker maken! Ga jij hem ook proberen?

Wat heb je nodig (voor 3 Γ‘ 4 porties):
– 400 gram prei
– 200 gram rundertartaar gehakt
– 200 mL alpro cuisine light
– 50 gram geraspte 30+ kaas
– 1/2 flespompoen
– 2 theelepels sojasaus
– 2 eetlepels (Jonnie Boer) Curry madras kruiden
– 1/2 eetlepel olijfolie
– Peper & zout

Hoe maak je het?
1. Verwarm de oven voor op 180 graden celsius.
2. Verhit de olijfolie in een wokpan en voeg het rundertartaar gehakt toe. Bak dit ongeveer 3-4 minuten samen met de sojasaus tot het gehakt bruin begint te worden.
3. Voeg de gesneden prei toe aan het gehakt en roerbak dit 4 minuten. Voeg vervolgens 3/4e van de alpro cuisine en de curry madras kruiden toe. Breng het op smaak met peper en zout.
4. Laat het gehakt-prei mengsel op een laag vuurtje ongeveer 4 minuten staan. Roer het af en toe door elkaar.
5. Neem de flespompoen en snijd hier dunne plakken van.
6. Pak een grote ovenschaal en verdeel je prei-gehakt mengsel over de bodem. Verdeel vervolgens je pompoenplakken over het mengsel.
7. Ten slotte sprinkel je de rest van de alpro cuisine over de pompoen en verdeel je de gerapste kaas over de pompoen.
8. Schuif je ovenschotel in de oven voor ongeveer 40 minuten op 180 graden. Check na 30 minuten even of de pompoen zacht is geworden, dan issie namelijk klaar! Enjoy!

Voedingswaarden per portie (bij 3 porties):
256 calorieΓ«n
9,8 gram vet
13,5 gram koolhydraten (waarvan 4,5 gram vezels)
22,1 gram eiwitten

Geef een reactie