Baked Pumpkin Oatmeal

Weer een receptje met pompoen, waarom…. Omdat pompoen gewoon super lekker is en hartstikke gezond! Het handige van dit recept is dat je het de avond van te voren kunt voorbereiden, zodat je het ’s ochtends alleen nog maar hoeft af te bakken terwijl jij je klaar maakt voor een drukke dag.
De havermout in dit ontbijtje geeft je een lang verzadigd gevoel, zodat je er even tegenaan kunt. Één ‘taartje’ bevat slechts 180 calorieën en 16 gram eiwitten! Dus ik zeg, aan de slag:

Wat heb je nodig (voor twee personen)?
– 50 gram havermout
– 1/2 scoop eiwitpoeder (vanille)
– 15 gram pompoen(puree)
– 2 eiwitten
– 100 mL ongezoete amandelmelk
– 100 gram magere Franse kwark
– 1 theelepel kaneel
– 1 theelepel koek- en speculaaskruiden
– 1 theelepel bakpoeder
– 1 eetlepel stevia

Hoe maak je het?
1. Verwarm de oven voor op 220 graden Celsius of verwarm de Airfryer voor op 200 graden.
2. Snijd de pompoen (zonder schil) in kleine blokjes en kook dit ongeveer 10 minuten totdat de pompoen helemaal gaar is. Giet het daarna af.
3. Prak de pompoen en voeg hier de eiwitten aan toe. Mix het door elkaar.
4. Voeg de droge ingrediënten toe; de havermout, eiwitpoeder, kaneel, koek- en speculaaskruiden, bakpoeder en stevia. Mix alles goed door elkaar.
5. Voeg geleidelijk aan de ongezoete amandelmelk toe. Dit is je beslag.
6. Spray twee kleine ovenschaaltjes in met wat kookspray en verdeel het beslag over de twee ovenschaaltjes.
7. Bak de ‘taartjes’ ongeveer 20 minuten in de oven of 15 minuten in de Airfryer.
8. Haal ze uit de oven en laat het even afkoelen (pas op, de ovenschaaltjes zijn heel heet!).
9. Top het af met wat magere Franse kwark en kaneel. Ook lekker met wat notenpasta (pindapasta/ amandelboter etc.). Eet smakelijk!

Ik gebruik voor dit recept deze eiwitpoeder van Myprotein. Voor 10% korting gebruik de code HEALTHYFITJO bij het afrekenen.

Voedingswaarden per portie:
180 calorieën
2 gram vet
23 gram koolhydraten (waarvan 3 gram vezels)
16 gram eiwitten

Geef een reactie