Havermout Chocolade Muffins

Chocolate doesn’t ask questions, chocolate understands…Yep! Hmmm.. heerlijke havermout chocolade muffins. Ik maakte deze muffins voor mijn team en ze waren fan. Deze muffins kan je prima voor een training/wedstrijd eten; de havermout zorgt er namelijk voor dat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft, de banaan heeft je snelle suikers voor energie en de eiwitpoeder draagt bij aan het herstel van je spieren. Een perfecte pre-workout snack met chocolade! Wat wil je nog meer? Let’s get to it!

Wat heb je nodig (voor 20 kleine muffins)?
– 200 gram havermeel
– 2 scoops eiwitpoeder (chocolade) of 60 gram havermeel
– 2 eieren
– 1 banaan
– 20 gram pure cacao poeder
– 300 mL (ongezoete) amandelmelk
– 10 gram pure cacao nibs
– 10 gram kokoschips (raw)
– 1 eetlepel stevia (optioneel, als je ze wat zoeter wilt)
– 2 theelepels kaneel
– 1 theelepel bakpoeder
– siliconen muffinvormpjes

Hoe maak je het?
1. Verwarm de oven voor op 200 graden Celsius.
2. Prak de banaan met een vork. Voeg vervolgens de eieren toe en mix het met een handmixer tot een glas beslag.
3. Voeg het havermeel, de eiwitpoeder, pure cacaopoeder, stevia, kaneel & bakpoeder toe aan het banaan-eimengsel. Mix het met een handmixer goed door en voeg geleidelijk aan de amandelmelk toe tot je een mooi glad cakebeslag hebt.Foto 12-02-16 13 43 58
4. Spray de muffinvormpjes in met wat kookspray en verdeel het beslag over de vormpjes.
5. Strooi de kokoschips en de cacao nibs
over de muffins.
6. Bak de muffins ongeveer 30-40 minuten in de oven op 200 graden. Check na 30 minuten even met een satéprikker of de muffins gaar zijn.
Haal de muffins uit de oven als ze gaar zijn en laat ze even afkoelen. That’s it!

Ik gebruik voor dit recept deze eiwitpoeder van Myprotein. Voor 10% korting gebruik de code HEALTHYFITJO bij het afrekenen.

Voedingswaarden per muffin: 69 calorieën
2,3 gram vet
7,7 gram koolhydraten (waarvan 2 gram vezels)
4,5 gram eiwit.

Geef een reactie